Český jazyk a literatura |
Uplatňuje získané znalosti týkající se slovních druhů.
Uvádí základní literární směry a představitele předválečné a meziválečné avantgardy
Tvoří vlastní literární text podle svých schopností a na základě znalosti odpovídající literární terminologie.
Rozlišuje a příklady v textu dokládá nejdůležitější způsoby obohacování slovní zásoby a zásady tvoření českých slov |
přídavná jména
kaligramy, Masaryk, meziválečná literatura v Čechách
vyprávění |
opakování, příprava na test 10. října
prezentace vytvořených kaligramů
prezentace vytvořených textů |
Anglický jazyk |
Žák adekvátně reaguje v běžných formálních i neformálních situacích.
Vypráví jednoduchý příběh či událost. |
Zapojování se pomocí slovních spojení a vět do krátkého, jasně strukturovaného rozhovoru, který se týká jeho samotného, dalších osob, prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb a způsobu života, je-li mu partner v komunikaci ochoten v případě nutnosti pomoci.
Vyprávění jednoduchých příběhů jako sledu jednotlivých událostí za použití vět řazených za sebou nebo propojených vhodnými spojkami. |
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků.
Project Explore 4, lekce 2B, C |
Španělský jazyk |
Rozumí krátkému jednoduchému textu zejména, pokud má k dispozici vizuální oporu, a vyhledá v něm požadovanou informaci. |
porozumění obsahu krátkého textu vztahujícího se k tématům každodenního života
vyhledávání konkrétních informací v krátkém jednoduchém textu, který se vztahuje k tématům z každodenního života
multikulturní výchova - multikulturalita |
Orientace ve městě, prohloubení slovní zásoby, předložky místa. Kladný a záporný rozkaz. Zkoušení dle vyrobeného plánku - názvy budov a jejich poloha v rámci města. |
Německý jazyk |
Odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a podobné otázky pokládá.
Rozumí krátkému jednoduchému textu zejména, pokud má k dispozici vizuální oporu, a vyhledá v něm požadovanou informaci. |
Reakce pomocí slov, jednoduchých slovních spojení a vět na otázky týkající se žáka, členů jeho rodiny a kamarádů.
Otázky a poskytnutí konkrétních informací, které se vztahují k osvojovaným tématům.
Porozumění obsahu krátkého textu vztahujícího se k tématům každodenního života a hledání konkrétní informace. |
Rozkazovací způsob.
Témata: Wegbeschreibung, Orienterung in der Stadt, Prag, Meine Stadt. |
Matematicko fyzikální základ |
Určí podmínky řešitelnosti lomených výrazů.
Formuluje a řeší reálnou situaci pomocí rovnic.
Využívá zákonu odrazu světla při řešení problémů a úloh.
Rozhodne ze znalosti rychlostí světla ve dvou různých prostředích, zda se světlo bude lámat ke kolmici či od kolmice. |
podmínky řešitelnosti "kdy má daný výraz smysl"
rovnice s neznámou ve jmenovateli, podmínky řešitelnosti
odraz světla
základní princip lomu světla, praktické důkazy lomu světla |
|
Člověk a společnost |
Na příkladech demonstruje zneužití techniky ve světových válkách a jeho důsledky.
Rozpozná klady a nedostatky demokratických systémů.
Vymezí a lokalizuje region Prahy.
Práce s mapou. |
1. světová válka.
Podoba demokracie po první světové válce.
Charakteristika pražského regionu. |
|
Estetická výchova |
Vybírá, vytváří, kombinuje a pojmenovává prvky výtvarného vyjádření a jejich vztahů.
Zaznamenává vizuální zkušenost, i zkušenosti získané ostatními smysly, zaznamenává podněty z představ a fantazie. |
Kresba, malba, barevné spektrum, míchání barevných odstínů.
Výtvarná interpretace zkušeností a představ. |
|
Informační a komunikační technologie |
Uvede příklady sítí a popíše jejich charakteristické znaky. |
"Fungování a princip internetu
domácí a školní počítačová síť
síťové prvky" |
Data a technologie |
Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. |
odbíjená, košíková, doplňkové sporty
Osobnostní a sociální výchova - osobnostní rozvoj - kooperace, kompetice. |
|
Člověk a svět práce |
přiměřeně uplatňuje svá práva spotřebitele a respektuje práva a oprávněné zájmy druhých lidí
objasní význam právní úpravy důležitých vztahů - vlastnictví, pracovní poměr, manželství |
práva osob, kategorický imperativ jako globálně přijímané pravidlo
právní úprava, nástin historie práva |
|
Člověk a příroda |
Určí polohu a objasní stavbu a funkci orgánů a orgánových soustav lidského těla, vysvětlí jejich vztahy.
Rozlišuje chemické prvky a chemické sloučeniny, pojmy užívá ve správných souvislostech. |
svalová soustava
chemická vazba, názvosloví jednoduchých organických sloučenin. |
|